Dé WiFi & ICT specialist voor het onderwijs & de zorg

Zoek
Sluit dit zoekvak.

ICT-bouwbegeleiding

Uitgebreide kennis en ervaring inbrengen bij nieuwbouw en verbouwingen. Dat is de welkome ondersteuning voor de ICT manager, facilitair manager of hoofd huisvesting waardoor projecten in één keer goed en snel worden afgehandeld. In zulke situaties nemen we deel aan bouwvergaderingen, helpen bestekken op te zetten of te beoordelen en overleggen met de diverse partijen in het lopende proces.

Door onze kennis en ervaring met talloze bouwprojecten zorgen we ervoor dat alles optimaal op elkaar wordt afgestemd. Het belang van u als klant staat voorop.

ICT vraagt om specifieke kennis die aannemers niet hebben!

Nieuwbouw of grote verbouwingen vragen om een gedegen bouwbegeleiding zeker als het op het gebied van ICT aankomt. Aannemers missen hier óók de specifieke kennis en ervaring op dit gebied. Bij tientallen bouwprojecten hebben wij ondertussen onze expertise ingebracht, meegedacht met de opdrachtgever, de aannemer geadviseerd en de klant uiteindelijk (veel) meerkosten bespaard. Behalve deze kosten is bij operationele omgevingen ook veel ongewenste stilstand voorkomen zodat gebruikers zo optimaal mogelijk door konden blijven werken.

Foute beslissingen kunnen grote impact hebben op de netwerkinfrastructuur van een school of instelling.

Nieuwe alarmmelders, bouwkranen, camera’s of zelfs auto’s kunnen storingen veroorzaken op het WiFi netwerk als ze niet goed in kaart gebracht zijn. 

Het juiste type en lengte van de bekabeling, de positionering van accesspoints, patchkasten en andere voorzieningen dienen aangebracht of aangepast te worden.

Brite wordt steeds vaker ingezet als WiFi consultant voorafgaand aan de invoering van wireless netwerken bij nieuwbouw

Men ziet steeds vaker dat WiFi een geïntegreerd onderdeel wordt van de infrastructuur in bestaande maar vooral ook bij nieuwbouw.

Bouwbegeleiding en advies: Je houdt zelf de leiding en het overzicht

Een goede bouwbegeleiding kost meestal geen geld, uiteindelijk bespaart u in de praktijk meer dan de investering in deze werkzaamheden. Niet alleen bent u uiteindelijk goedkoper uit, maar u bespaart ook in tijd en faalkosten.

“Naast besparing op kosten hebben we bij operationele omgevingen ook veel ongeplande downtijd voorkomen, zodat gebruikers zo optimaal mogelijk konden blijven werken.”

Voorbeelden uit de praktijk

Door onze kennis en ervaring met talloze bouwprojecten zorgen we ervoor dat alles optimaal op elkaar wordt afgestemd. Het belang van u als klant die wij begeleiden staat voorop.

Hieronder volgen 2 praktijkvoorbeelden die wij regelmatig tegenkomen, waarbij wij fouten en meerwerk voor de klant hebben voorkomen:

Praktijkvoorbeeld 1: Beschadigde plafondbeplating

Vaak staat in een bestek omschreven dat wanneer de plafondplaten op hun plek liggen er geen werkzaamheden meer uitgevoerd mogen worden tot aan de oplevering. Daar sta je dan met je accesspoints die je niet mag plaatsen.

Bij oplevering wil je een goed functionerende WiFi hebben. Vanuit bouwbegeleiding kun je er op wijzen dat de accesspoints beter vooraf geplaatst kunnen worden dan achteraf.

Gebeurt dit na oplevering dan bestaat er kans op vervuiling of stukgaan van de plafondbeplating.

We praten dan nog niet eens over de bijkomende kosten van extra werk voor het alsnog plaatsen van de accesspoints en het opnieuw openen en sluiten van de plafondbeplating.

Praktijkvoorbeeld 2: Verschillende leveranciers

Stel je hebt 2 leveranciers, één voor camera’s en één voor telefonie. Beide hebben hun eigen systemen die ze via hun eigen switches laten functioneren. Zo kunnen ze op afstand de regie voeren over hun systeem.

Nu wil bijvoorbeeld een facilitair medewerker de camerabeelden bekijken, maar dat lukt niet. De medewerker is op een andere switch aangesloten die niet kan communiceren met de camera.

Wat je wilt is dat er één platform aanwezig is waarop de camera-en telefoonleverancier hun systemen plaatsen die communiceren met alle andere apparatuur waarvoor dat nodig is.

Een goede ICT-bouwbegeleider zal de klant aan de hand nemen en advies geven hoe deze situatie voorkomen kan worden en hoe alle systemen onderling toch veilig kunnen functioneren.

Vrijblijvend kennis maken? Wij brengen onze kennis & ervaring voor jouw nieuw- of verbouwproject.

Of bel ons: tel. 053 – 20 30 404