Dé WiFi & ICT specialist voor het VO onderwijs & de Zorg

Nieuw netwerk voor CSG Reggesteyn (video)

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

“Het verschil nadat Brite het netwerk heeft aangepakt is dat er nu eigenlijk geen klachten meer binnenkomen. Het WiFi netwerk doet het gewoon, zoals elektriciteit uit de muur. Ik heb er geen zorgen meer over.”

Sander de Jong – Informatiemanager (CSG Reggesteyn)

In 4 minuten nemen we je mee in het traject van CSG Reggesteyn. 

Alle ballen in de lucht houden, hoe doe je dit als school of organisatie? Dat is niet gemakkelijk, al helemaal niet op ICT gebied…

Deze vooruitstrevende scholengemeenschap, met 3 locaties in Nijverdal en Rijssen, is een blauwdruk voor alle VO-scholen die modern onderwijs omarmen. Tegen welke uitdagingen liepen en lopen ze aan en hoe lossen zij dit op … in de video nemen we je mee in het traject van CSG Reggesteyn.

Enkele uitspraken & onderwerpen die in de video aan bod komen:

Nieuwbouw:
“Over een jaar of 2 gaan we starten met nieuwbouw, waarbij zaken opkwamen over het investeren in apparatuur dat 5 jaar meegaat. Maar doordat Brite een CaaS concept aanbied kunnen wij, ook al is het apparatuur van onszelf in dit geval, er van uitgaan dat over 2 a 3 jaar er geen probleem is om overtollige apparatuur terug te doen of goede apparatuur er bij te krijgen. Daar denkt Brite met ons goed in mee.”

Investeringen in apparatuur:
“Wij hadden een firewall in gebruik die het amper aan kon in de oude configuratie. Brite zegt dan niet ‘je moet deze vervangen’, maar helpt door de goede educatieve configuratie op de firewall toe te passen, waardoor de firewall weer efficient werkt en het nu weer ‘fluitend aan kan’. Oók met de extra belasting van 1200 leerlingen die nu van het netwerk gebruik maken. Dat is het beetje extra wat Brite geeft en waar je als klant heel blij van wordt.”

Monitoring bij storingen:
“Mijn mensen op de helpdesk hebben goed inzicht in de stand van zaken. Hoe het netwerk functioneert, hoe druk het is en of er eventueel storingen of problemen zijn. Hier hoeven ze zelf niet achteraan, want de helpdesk van Brite monitort en ziet dat ook, Zij trekken aan de bel als er wat aan de hand is. Resulterend in een zorgeloos netwerk.”

Loop je als school tegen specifieke uitdagingen aan? Wil jij ook na een lange werkdag onbezorgd het licht uit kunnen doen, doordat de WiFi het gewoon altijd doet?

Neem dan contact op met de specialisten van Brite > Tel. 053 20 30 404

Ook interessant