Vorige week bezocht een service engineer van Brite het Alkwin Kollege in Uithoorn voor het uitvoeren van de jaarlijkse APK inspectie; een vast onderdeel van ons SLA met de school.

Deze inspectie gebruiken wij om, samen met de school, terug te kijken op het afgelopen jaar en vooral om vooruit te kijken op de komende jaren. Welke ideeën heeft de school, hebben educatieve of ICT trends of vernieuwingen invloed op het netwerk van de school en in hoeverre vraagt dat om een aanpassing van het netwerk? En wat doen andere scholen in het land en wat zijn daar de resultaten van?

Op basis van de APK kan er een gefundeerde visie worden neergezet voor de korte en lange termijn acties voor ICT binnen de school.

Keuring technische staat netwerk-infrastructuur

Dit is tevens het repeterende moment om de technische staat van de operationele netwerkinfrastructuur en ICT voorzieningen in kaart te brengen, te bespreken en hier proactief op te anticiperen om het netwerk in de school steeds “up to date” en veilig te houden.

Doordat we dit dagelijks en doorlopend bij zo’n 300 VO scholen in het land faciliteren, hebben we een mooie referentie (benchmark) waarlangs we elke andere VO school kunnen meten en vergelijken. De actuele ontwikkelingen en praktische ervaringen van al die scholen delen we met elkaar en leveren we aan het ICT team van de school.

Uitwisseling van kennis, optimalisaties & ervaringen van vergelijkbare scholen

Met deze laagdrempelige en praktische manier van kennisuitwisseling heeft de ICT afdeling van het Alkwin een veel breder blikveld dan alleen de eigen interne ICT resultaten uit de school. Men krijgt naast de eigen ervaringen zo ook de unieke beschikking over alle ervaringen en optimalisaties van honderden vergelijkbare scholen in het land. Deze ervaringen van collega scholen worden als zeer waardevol ervaren.

Net zo belangrijk is dat het Alkwin Kollege ons van feedback voorziet. Hoe ervaren zij het doen en laten van Brite als leverancier voor de school? Is er goede communicatie tussen de school en Brite? Ervaart de school de ondersteuning en support die zij verwachten? Wat is de kwaliteit van de producten en diensten?

Deze en meerdere onderwerpen krijgt het Alkwin ter beoordeling aangeboden. En wij zijn erg blij met de cijfers die wij terug ontvingen: 4x een 10 en 1x een 9!

Een score van 49 op een schaal van 50 … daar worden we natuurlijk erg blij van. Een prachtig rapportcijfer voor onze intensieve samenwerking.

Alkwin Kollege bedankt!

Voor ons een mooie gelegenheid om de school en met name contactpersoon André Riepe, Hoofd ICT van het Alkwin Kollege, te bedanken voor deze prachtige beoordeling. Dit willen doen wij niet met lege handen en daarom is er een lekkere taart bij het Alkwin Kollege afgeleverd.

Voor ons een stimulans om volgend jaar weer zo’n goede beoordeling na te streven. We zullen ons best doen om dat opnieuw waar te maken.